W pierwszej kolejności musimy przeanalizować rynek.
Przecież powinniśmy zaproponować jakąś cenę naszego pojazdu.
Pamiętajmy, że kupującego nie interesują nasze potrzeby finansowe –
zanim zdecyduje się na obejrzenie samochodu, przeanalizuje ile kosztują
inne z tego samego rocznika, modelu i z podobnym przebiegiem. Jeśli
zawyżymy cenę znacznie, nie możemy nawet się dziwić, że telefon milczy. W
tym miejscu warto również ustalić „drogi”, którymi Twoja oferta będzie
docierała do klientów. Najlepsze będą oczywiście serwisy aukcyjne, ale też serwisy ogłoszeniowe i motoryzacyjne
– to tam najczęściej klienci szukają pojazdów. Zadbaj o odpowiedni
opis, rzetelny, zdjęcia itd. - dzięki temu przyciągniesz uwagę.
Jeśli zamierzasz sprzedać samochód, musisz wiedzieć jak długo ważne jest ubezpieczenie OC.
Jeśli jakimś cudem zdarzyło się tak, że wygasło, powinieneś jak
najszybciej opłacić składkę – nikt nie kupi samochodu, który nie posiada
ubezpieczenia.
Gdy potencjalni klienci będą chcieli umawiać się na oglądanie pojazdu,
będziesz musiał go odpowiednio przygotować. Zadbaj o wygląd zewnętrzny –
koniecznie posprzątaj wnętrze, umyj i nawoskuj karoserię, zaaplikuj
nowy zapach. Często pierwsze wrażenie jest bardzo ważne – jeśli klient
zobaczy, że dbasz o samochód, chętniej będzie chciał go kupić.
Przygotuj się do odpowiedzi na pytania – czy auto posiada jakieś usterki,
czy uległo wypadkowi, co wypadałoby w nim wymienić. Nie ma sensu
zatajać niedociągnięć – prędzej, czy później i tak wyjdą na jaw. Jeśli
klient się takich doszuka będzie chciał, aby cena pojazdu została
obniżona – jeśli będziesz z nim szczery i nie będziesz niczego ukrywać,
kwota negocjacji będzie mniejsza. Jeśli usterki są poważniejsze, może
lepiej je naprawić przed prezentacją? Na pewno będzie to kosztowało
mniej, niż kwota, jaką będzie chciał wynegocjować klient.
Jazda próbna
jest bardzo ważna – koniecznie udaj się na nią z klientem. Wybierz
drogę mniej uczęszczaną i bez dziur. Jednym słowem taką, aby jazda
kojarzyła się z przyjemnością, a nie ze staniem w korkach, czy omijaniem
dziur – dzięki temu możliwe będzie sprawdzenie możliwości samochodu.
Gdy klient zdecyduje się na kupno, konieczne będzie sporządzenie umowy. Jest to ważne, gdyż bez niej nie będzie możliwości przerejestrowania pojazdu oraz wykupienia polisy OC. To również dowód na to, że sprzedawca otrzymał pieniądze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz