Wiosną kultowa niemiecka firma Porsche wprowadzi do sprzedaży
nową wersję modelu 911 GT3 bez fabrycznego ogrzewania. Będzie ono
dostępne tylko w kolorze białym i żółtym.
Po co komu ogrzewanie
w Porsche? Główną atrakcją nowego auta będzie zwiększona o 21 KM moc
silnika. Poprawiona jednostka napędowa z 3,6 litra będzie osiągać 381
KM. Przyrost mocy uzyskany został głównie przez zwiększenie maksymalnej
prędkości
obrotowej silnika, czerwone pole na obrotomierzu nowego GT3 pojawia się
dopiero przy 8 200 obr/min. Przy niskich obrotach silnik ma również
dużo do zaoferowania: 80% maksymalnego momentu obrotowego (385Nm)
osiągane jest już przy 2 000 obr/min.
Dzięki wyższej mocy, zainstalowaniu hamulców z tarczami o większej o
20mm średnicy, które współpracują z zaciskami sześciotłoczkowymi GT3
potrafi wykonać manewr 0-200-0km/h w 19,7s.Jeszcze szybciej można
wyhamować zamawiając opcjonalne ceramiczne tarcze hamulcowe. Zmian
dokonano również w podwoziu Porsche GT3.
Środek ciężkości został obniżony o 30mm, a samochód wyposażony jest w
lżejsze, choć szersze obręcze (przód 8,5", tył 11"). GT3 toczy się na
oponach 235/40 ZR18 z przodu oraz 295/30 ZR18 z tyłu. Jak podkreśla
firma Porsche doskonałe właściwości jezdne modelu GT3 zostały uzyskane
bez instalowania jakichkolwiek elektronicznych systemów kontroli
podwozia. To auto ma dawać radość z ja2 dy w najczystszej postaci! Nowy
model można rozpozna po nowym tylnym spoilerze, który ma możliwość
regulacji. Dla chętnych Porsche GT3 dostępne jest w wersji Clubsport
spełniającej wszelkie wymagar stawiane pojazdom poruszającym się po
torach wyścigowyc Jedynie cena Porsche GT3 jest mało zachęcająca: w Niemczech 102 112 Euro, na szczęście już z VAT-em!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz